2. Głównymi celami działalności przedszkola jest:
1) szeroko rozumiane dobro dziecka
2) realizacja podstawy programowej przez odpowiednio wyszkolona kadrę
3) realizacja celów edukacyjnych oraz opiekuńczych w poszanowaniu praw dziecka.
3. Przedszkole zapewnia :
1) opiekę, wychowanie i nauczanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,
2) pełny rozwój umysłowy, moralno-społeczny, emocjonalny oraz fizyczny zgodnie z możliwościami i potrzebami psychofizycznymi dziecka w warunkach poszanowania godności osobistej, z wykorzystaniem własnej inicjatywy i aktywności dziecka,
3) bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie co najmniej podstawy programowej w oparciu o program wychowania przedszkolnego, zawierający wszystkie treści podstawy programowej, w tym również treści wychowawcze i profilaktyczne, dopuszczony do użytku przez dyrektora przedszkola na podstawie opinii Rady Pedagogicznej,
4) organizację zajęć dodatkowych, z uwzględnieniem w szczególności potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci,
5) bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki,
6) kształtuje umiejętność współżycia i współdziałania w zespole niejednorodnym; uczy poczucia odpowiedzialności za drugiego człowieka,
7) umożliwia dzieciom wychowania w poczuciu przynależności narodowej i religijnej,
8) wspomaga indywidualny rozwój dziecka we współpracy z rodziną w przygotowaniu do nauki w szkole, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych uwzględnia stopień i rodzaj niepełnosprawności,
9) udziela dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
10) konsekwentnie przestrzega praw dziecka oraz upowszechnia wiedzę o tych prawach.
4. Przedszkole prowadzi działalność w zakresie dydaktyki, wychowania i opieki dzieci w wieku 3-6 lat.
5. Praca wychowawczo-dydaktyczna prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego, uwzględniającego całość podstawy programowej i dopuszczonego do użytku przez dyrektora.
6. Przedszkole umożliwia wychowankom podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej i religijnej poprzez organizowanie uroczystości przedszkolnych i narodowych, eksponowanie symboli narodowych oraz organizowanie spotkań, wyjść, wyjazdów, wycieczek w miarę możliwości organizacyjnych.